Blog ószeres, akinél nem tudhatod milyen vackokat találhatsz amik talán még valamire jók lehetnek.
Tehetség és eredetiség nélküli, esetleges témaválasztású és minőségű műfajpróbálgató bohóckodás, játék.
Ne vedd komolyan, akkor nem teszünk sok kárt egymásban!

Utolsó kommentek


Kacatvilág nagyobb térképen való megjelenítése

web tracker

2007.10.25. 17:27 bcyke blogberlo, aki ott sem volt

Húzz el BKV!

BKV-figyelőnél figyel ez a kép.

Mikor ott láttam, már akkor elkezdett motoszkálni a cuccal kapcsolatban bennem valami.

De igazából akkor desztillálódott bennem, hogy pontosan mi is, amikor élőben is beleszaladtam az Oktogonon a lámpánál álló autók elé installált performanszba.

Nyíl pont a megállóban dekkoló Combinora mutatott igen erősen, mint ahogy a tábla is ezt a csodalényt ábrázolja a veszett nagy elhúzás közepette.

Gondolom azóta van ez a mozgásban való ábrázolási forma, mióta egyáltalán ilyenekre képes ez a szerkezet, már mint működésre, meg sebességek elérésére, sőt akár még utasok szállítására is a hülye tesztalanyként működő, normál emberi viselkedést produkálni képtelen idióta krumpliszsákok helyett.

Mert ugye ezek a barom krumpliszsákok, anno a tesztelések során basztak fel és le szállni, így ezért nem lehetett jól bekalibrálni az ajtók működését.

Aztán így ennek a hülye úri passziónak az utasok se nagyon tudtak hódolni, mert nem nyíltak az ajtók.

A krumpliszsákok renyhe és felelőtlen tesztelői attitűdje miatt.

Amúgy, és mondhatni természetesen, nevezett körúti sínekhez kötött légijárműben mint heringek szorongtak az utasok.

Szerencséjükre ősz van, így kánikula éppen nem levén, közülük a klímátlan szenvedéses kínhalál most nem szedett áldozatokat.

És akkor ezeket így mind egyben érzékelve, a táblát, a villamost, múltat és jelent, életet és halált, hirtelen testen kívüli érzékeléses élményem támadt.

Valószerűtlenül beleképzeltem magamat a full extrás felső kategóriás személygépjárműben a lámpánál unottan dekkoló állampolgár helyébe, aki a járgányában kényelmesen szeparáltan, kellemes muzsikát hallgatva a táblát nézve a nyíl irányába biccentve fejét a következőket gondolhatja flegma mosollyal.

Húzzá' baz' meg, húzzá!

Az összes szerencsétlen lúzerrel abban a hosszú sárga beledben aki rád kényszerül!

Ezzel mindössze azt szerettem volna mondani, hogy ilyen bolygó együttállások esetén, lehet, nem ez a legjobb üzenet, amin elgondolkodva az autós, egyszer csak elkezd motoszkálni a BKV alternatíva felé.

Persze, ez elég partikuláris érdeknek tűnhet, hogy nem jó dugóba dekkolni az autóban, de gondolom pont azért vannak a dugók amiben dekkolnak, mert az még mindig kellemesebb megoldás, mint a BKV-s elhúzás.

Más dimenzió, de lehet, hogy az sem lenne rossz ötlet - és ráadásul ilyen viszonylatokban kikezdhetetlen -, hogy mondjuk táblán van X-darab fa képe, és mellette a nyíl ami mutat a BKV-ra, hogy ha ott azzal szambáznál, akkor ennyivel és ennyivel több ilyen ződ növögethetne itt per kopf, vagy tudom is én, hogy mi.

22 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://kacatvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr3207964

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A jó kva anyját a BKV-nak, amikor 70-es táblánál 40-el megy a busz és ilyenekkel merik magukat reklámozni.
Mert 70-es táblánál mennyivel kéne mennie?
Ugyanis, ha lakott területen belül látsz 50-nél magasabb engedélyezett sebességet, az csak a 3500 kg össztömeget meg nem haladó gépjárművekre vonatkozik.

Sebesség
26. § (1) Az egyes járművekkel legfeljebb a következő sebességgel szabad közlekedni:
a) személygépkocsival, motorkerékpárral, 2500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival

- autópályán 130 km/óra,
- autóúton 110 km/óra,
- lakott területen kívül egyéb úton 90 km/óra,
- lakott területen 50 km/óra,

b) egyéb gépjárművel - kivéve a motoros triciklit - valamint gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel

- autópályán 80 km/óra,
- lakott területen kívül egyéb úton 70 km/óra,
- lakott területen 50 km/óra,
c) villamossal 50 km/óra,
d) motoros triciklivel, elromlott járművet vontató gépjárművel, segédmotoros kerékpárral, kerékpárral 40 km/óra,
d/1. hólánccal felszerelt gépjárművel 50 km/óra,
e) mezőgazdasági vontatóval, valamint mezőgazdasági vontatóból és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel 30 km/óra,
f) lassú járművel, valamint lassú járműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnye l 25 km/óra,
g) olyan járművel, amelynek kerekei fúvott gumiabronccsal felszerelve nincsenek 20 km/óra,
h) pótkocsinak nem minősülő fék nélküli vontatmányt (mezőgazdasági vagy ipari munkagépet) vontató mezőgazdasági vontatóval és lassú járművel 15 km/óra.


(2) Ha a „Sebességkorlátozás” jelzőtábla lakott területen 50 km/óránál nagyobb sebességet jelez a 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral legfeljebb a jelzőtáblán megjelölt sebességgel szabad közlekedni.
(3) Olyan járművel, amelynek megengedett legnagyobb sebességét a műszaki megvizsgálás során az (1) bekezdésben foglaltaknál alacsonyabban állapították meg és ezt a jármű forgalmi engedélyébe (igazolólapjába) bejegyezték, legfeljebb a megállapított sebességgel szabad közlekedni.
(4) A jármű sebességét az (1)-(3) bekezdésben említett sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell.
(5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.
Igaz. Nem mondtam, de lakott területen kívűl szokott ez előfordulni a Keresztúri úton. Általában a buszok tartják fel ott a forgalmat.
1. Egy új jármű beüzemelésénél mindig felmerülnek problémák. Nem volt ez másképp a Combino előtt sem.
2. Az ajtók működését azért nem lehetett tesztelni, mert az utasok felszálltak volna a megállókban.
3. A Combino megbízhatóan, tökéletesen működik. Sokkal kényelmesebb és csendesebb rajta az utazás.
4. A légkondi tényleg hiányzik.
5. Az, hogy milyen a belső tér kialakítása (a kerékhelyeknél) az az alacsony padlószintből nagyrészt adódik.
6. Ha többen vásárolnának bérletet jobb lenne a szolgáltatás színvonala.
7. Akinek nem tetszik, menjen gyalog vagy autóval (ez utóbbit remélem, a Hungária körúton belül csak 2010-ig teheti meg dugódíj fizetése nélkül).
8. Ha az autósok tiszteletben tartanák a villamossíneket, a buszsávokat, a buszmegállókat, illetve a kereszteződésekben sem állnának keresztbe, sokkal gyorsabb lenne a BKV is.
Keresztúri úton sajnos nincs buszsáv. Igaz tervezik már vagy egy évtizede.
Én rengeteget vezetek, a Körutakon is, ahol van villamos. Igen ritka az, hogy autó áll meg a síneken, azon egyszerű oknál fogva, hogy még a kopaszmercisek is féltik a drága autójukat, a villamos meg azé' elég nagy, és a vezetők csak várják azt a remek lehetőséget, amikor rácentizhetnek az ütközővel egy 20 millás autóra.
rexades: nem kell ám haragudni arra, aki autóval jár, a dugón lehetne segíteni a forgalom, közlekedés átalakításával, de ahhoz nem csonthülyéknek kellene a városvezetésben ülni.
Vagy: jelentsék ki, hogy "megnéztük, megvizsgáltuk, NEM lehet semmilyen módon átalakítani úgy a közlekedést, hogy kevesebb dugó legyen") ilyen sem történt még, mert persze ki jelentené ki magáról, hogy alkalmatlan hülye.
A dugódíj semmire sem jó, legfeljebb ellopják, mint az ilyen pénzeket általában, a büntetés jellegű költségek sehol sem csökkentik a forgalmat (a parkolóhely hiányt sem csökkentette az óránként 4-500 Ft-os díj)
"ha mindenki bérletet venne". Akkor mennyivel kellene kevesebb pénzt beletolni a BKV-ba? 2-3-5 milliárddal?
1992-ből származó ötletek: www.lelegzet.hu/archivum/1992/02/1810.hpp
Vajon mi valósult meg belőle?
Más #2: az ajtók nyitását lehetett volna éjszaka tesztelni, vagy a garázsban... Az IKEA is képes egy széket úgy tesztelni, hogy nem kell hozzá ember.
1. A line-height tulajdonságot a kommenteknél szíveskedjék állítani.

2. Nem tudom, miért sztárolja magát a békávé a kombínóval. Mintha az egy sikertörténet lenne. Hát nem az, egy nagy-nagy balfasz történet. Emlékszünk, ugye? Beszerzés körüli mutyi, közpénz lenyúlása, sikkasztás. Körút átépítése, annak elbaszása, újraépítése sokszor. Halasztott átadási idők, villamos nem jár, dugó. Azután mikor elindul a hernyó, lerohad a felsővezeték. Aztán megint. Megint. És nem jár a villamos. Aztán nyáron szellőzés nuku, a villamos rárohad a nagyközönségre. Aztán: az ajtaja nem csukódik, elromlik, a jármű leáll, és nem mozdul. És így tovább.
rexades:
"6. Ha többen vásárolnának bérletet jobb lenne a szolgáltatás színvonala."
A jelen körülmények között azt kell kérdeznem: honnan veszed ezt?

"8. Ha az autósok tiszteletben tartanák a villamossíneket, a buszsávokat,"
Ha szerinted ez ma a közlekedés egyéb problémáit tekintve relevanciával bír, akkor nem látod a lényeget.
BlueBunny,

Bocs, megcsináltam, kösz a tippet!

Zavart engem is, de az volt az alapinfóm, hogy mikor anno a kezdetekben én még átreszeltem az egész alapsablont, akkor az maga volt csapágyas, és hogy ez valami nagyobb, komplettebb meló ezért, azt ezért fáztam belevágni.

De most hála Neked, csili-vili!:))
Basszus, valamit csinálni kéne, a betűtípussal, fontkészlettel, tudomnisén, de ezeket a hozzászólásokat kurv@ szar igy olvasni.Összeérnek a sorok, rohadt nehéz olvasni, egy káosz az egész...az ember szeme jojózik 2 perc után.
Bocs az offért.
Semmi gond kujon, én bocs!

Én most beleturkáltam, és itt előttem Explorer 7 és Firefox tekintetben is szétugrottak azok a kibaszott összetapadt sorok.

Remélem már Te is így látod normálisban!
blogbérlő:
igaz, nem irtam, de foxban csinálta nekem,de már sirály! :-D
rexades,

az való igaz, hogy új cucc begyújtásánál szokás szerint nem minden patent pöccre megy, de valahogy itt mifelénk azért mint ha kicsit ez kalandosabb lenne.

Combino szituációban meg nagyjából teljesen konkrétan kabaréba hajlott a beszerzés és forgalomba állítás politikailag hajszolt első pillanatától kezdve az egész.

Gondolok itt arra, hogy nem éles üzemben kellett volna tesztelni és hülyeségeket magyarázni mikor borult a mutatvány.

Mostanra ketyeg, és valóban jobb mint a többi, de ez nem változtat azon, hogy ha adott időkben utazgatsz rajta, akkor a csúnya tömeg sokat levesz ebből az élvezeti értékből.

Körülbelül azt kapargattam itt, hogy az adott helyzetekben gyorsabb mozgáson kívül azért még nem ártana odapakolni dolgokat ahhoz, hogy autókból átmásszanak az emberek.

És persze ennek egyik része a több jegy és bérlet vásárlás is, de csak egyik.

Szerencsétlen Lúzer 2007.10.26. 00:32:07

Kedves Kacatvilág!

Belvárosban élek, és a belvárosban, illetve a külsőbb kerületekben is dolgozom és dolgoztam eddig (illetve egy ideig óbudán). Jellemzően gyalog közlekedem, mert nem sokkal lassabb mint a BKV, és gyorsabb mint a reggeli és délután dugóban szorongani. Igaz néha nem tudok áthaladni a zebrán szorongó szerencsétlen lúzerek miatt, akik egymást szopatják, mert a legelemibb figyelemmel sincsennek egymás iránt, és a kereszteződést elállva a forgalom elől araszolnak tízcentiket, nem ritkán az átkelő gyalogosok között.
Néha metróra szállok, és nem érdekel a parkolási díj. Sok szerencsétlen lúzer meg szop a Centrummal. Persze nem a sötétített üveges BMV-s fiatalemberek, ebben biztos vagyok.
Amikor a IX. kerületbe megyek, akkor a Duna partján megyek végig villamossal. Kellemes, napsütötte, szellős környéken, az ELTE tájékán pedig nyüzsögnek az egytemista lányok. Igaz most megszakították a villamos pályáját a metróépítés miatt, ezért néha beszélgetni kényszerülök ezekkel a lányokkal.
A rakparton, Soroksárin viszont néha egy csomó szerencsétlen ember áll sorba, szopásért. Mert mi más az, ha egy jármű ami mehetne akár "ötvenet" is, araszol a benzinfelhőben, és szidja a másik "kurvannyá'", amiért kereszbeáll előtte - már megint.
Nem állítom, hogy a BKV a világ nyolcadik csodája. De igenis megvan a létjogosultsága. És azzal a hozzáállással, amit lépten-nyomon tapasztalok - és nem csak ezen a téren -, nevezetesen, hogy "ez szar", "az szar", "minden szar" tuti nem lesz jobb.
Nagyon tetszett az ARC kiállítás egy régi plakátján a felirat, amit azóta ha úgy tetszik vezérelvemnek választottam: fikázni könnyű, csináld jobban.
Mégegyszer: nem (csak) a BKV-ra értem ezt. Mindenre.
Szerencsétlen Lúzer,

Nem fikáztam, hanem arról osztottam meg a véleményemet, hogy talán nem a legjobb üzenettel fogták meg ezt a témát.

Ez egy vélemény, amivel lehet társalogni.

Belvárosban dolgozom, én is a BKV-t használom.

Frankón ott álltam, néztem az akciót, meg a pirosnál álló autókat, mellettük az éppen fullra tömött villamost, pont annak a villamosnak a kultikus történetét, és próbáltam elképzelni, hogy ezek tükrében mit is képzelhetnek a volán mögött a járművet nézve, vagy mit is gondolnék én, ha ott ülnék.

Valahogy úgy érzem, hogy magában ez az "elhúzás" kreatív nem az a hívószó, ami magában mozdítana ezen a változtatni kívánt/kvánatos közlekedési szokáson.

Nem gondolom, hogy lúzer lenne az aki a villamoson utazik, hiszen én is azt teszem, és semmi gondom vele.

De akinek meg ilyen táblát tolnak elibé ebben a környezetben, az tán gondolhatja ezt.

És ezzel sem azt akarom mondani, hogy akkor aki autóban ül, az lenézi azt aki villamoson.

Csak pont valahogy ez az egész egyveleg, a körülmények, ez a reklám, ez teszi ilyen furcsán komikussá az egészet.

Sőt, asszem a végén még egy ötletet is mondtam, ami megint csak nem a tuti, hanem egy olyan valami, ami az én buta agyamnak jobban, hitelesebben ülne ebben a szituban.
ma hosszú kihagyás után először metróztam, újpestkp - moszkvatér

ez a viszonylat erős alternatíva az autózásnak, mivel talán még gyorsabb is annál (tévhit: a kötöttpályás tömegközlekedés gyors. tény: ritkán. legközelebb lemérem!), no de amin meglepődtem: a bkv nem olcsóbb. tágra nyílt a szemem s bugyellárisom, 2 átszálló 700+ ft volt.

Lúzer sez:
"Nagyon tetszett az ARC kiállítás egy régi plakátján a felirat, amit azóta ha úgy tetszik vezérelvemnek választottam: fikázni könnyű, csináld jobban.
Mégegyszer: nem (csak) a BKV-ra értem ezt. Mindenre."

Ezek szerint csinálj jobb Windows-t, mint a MS; focizz jobban, mint a Fradi; tervezz jobb autót, mint a Trabant; csinálj jobb zenét, mint Zámbó Jimmy (tetszés szerint behelyetthesíthető); színészkedj jobban, mint Csala Zsuzsa (dettó)... mint látod, ez a tromf bukós.

Igenis kritizálhat az, aki egyébiránt arra képtelen, amiről kritikája szól. Kritizálnia kell tudni.

lápi lidérc 2007.10.26. 01:03:30

rexades · rexades.web.elte.hu 2007.10.25. 23:10:40

Te szerencsétlen, agymosott, önálló gondolkodásra képtelen hülye, te...
És te ennyi ésszel még nem a diliházban vagy? Vagy csak kiengedtek, mert felszámolják a Lipótot?
Combino - Siemens produktum (ráadásul kísérleti darab). Siemensnek világ szerte mindenféle korrupciós, vesztegetési ügyei vannak, és hoppá nézd csak, BP-n éppen egy Siemens product nyeri az egyébként minden irányból támadott, szuper-gyanús tendert. Hmm.. sok városban beceneve a polgármesternek, hogy Mr 10%, de véletlenek..
Combinó miatt átépíteni a fél várost, lezárt utak, stbstb. Aztán műszaki gebasz, khm khm.
/az akadémia előtt volt egy megnézhető Alstom villamos ami ha jól tom, szintén tenderezett anno a Combinóval szemben. Ez is alacsony padlós (még alacsonyabb is), majdnem másfélszer olyan széles volt, kongó nagy terek belül, 8 embernek ülőhely egyetlen fakkban, óriási nyitható ablakok. Ja, és alsó vezetékkel megoldható, tehát nincs felsővezeték szakadás, stb. Ennyit a hatékonyságról./
Az hogy mennyien vesznek bérletet.. Hát, 30 milliárdos adósságoknál ez szinte irreleváns.

A BKV egy idejét múlt állami vállalat, a versenyeztetés minden kényszere nélkül, a saját meghatározott feladatait is képtelen ellátni.
Erre valami ügyeletes elvtárs gondol egyet: Reklámozzuk magunkat! Valami tökös szöveggel! Baszogassuk mi is az autósokat, akkor mellettünk a közvélemény. Az ügynökség legyártja a kreatívot, rajtuk nem múlik, teszik amit mondanak nekik.
Csak annyi a baj, hogy kilóg a lóláb.
Ahogy az addicton is elhangzott: a jó reklám hamar leleplezi a rossz terméket.
És a BKV mint közösségi közlekedési szolgáltatás egy nagyon-nagyon szar termék.
És nem ahhoz képest, hogy Moszkvában, vagy Szófiában milyen a tömegközlekedés, Budapest és Magyarország lehetőségeihez képest szar a szolgáltatás.

Csak hát.. miért is változna bármi a BKV-nál? Ha kell valami kampányfogás, majd leváltanak valami nevesített embert (végkielégítés, 3 évig jól fizető semmi állás, stb. Van rutin abban, hogyan kell valakit csendben tartani.)

Úgyhogy, én szépen felülök a biciklimre és úgy húzok el a combinó mellett, mint a pinty.
Ern0 kritika vs fikázás témát körbejáró gondolatmenetéhez kapcsolódva:

Én olvasatomban a fikázás annyit tesz, hogy nemcsak simán olyan jelzős szerkezettel illetek valamit, hogy szar (és pont) - mert ez ugye sima minőstés, amihez még simán jogom is van különösebb indoklás nélkül - hanem minden hozzáadott egyéb elem nélkül ezt még ragozom is, hoyg gy szar, úgy szar.

Következő a vélemény, amikor még akár azt is mondhatom, hogy szar - és még itt sem kell indokolnom -, de ezt az egész amúgy a dologgal kapcsolatos benyomásaim megosztásából jön le.
Én nagyjából ezt a részét művelem a dolognak, meg nagyjából a blog is egy erről szóló játék leginkább.

Aztán van a kritika, ahol már a szar jelzőt alátámasztom minden féle szempontokból minden féle szempontokkal, tehát indoklom egy rendszerben.
Azzal én is egyetértek, hogy sokkal többet kéne tennie a BKV-nak, hogy az autóból a villamosba csábítsák az autósokat.
Tudomásul kell venni, hogy a város nem bír el több autót. Más megoldás kell.

Itt van egy elég jó összeállítás a Combino-ról:
varoskoz.blog.hu/2007/10/17/combino_faq

A Combino a politikai nyomás miatt szerepelt le. Arról a közeli önkormányzati választások tehettek elsősorban.
süti beállítások módosítása