Blog ószeres, akinél nem tudhatod milyen vackokat találhatsz amik talán még valamire jók lehetnek.
Tehetség és eredetiség nélküli, esetleges témaválasztású és minőségű műfajpróbálgató bohóckodás, játék.
Ne vedd komolyan, akkor nem teszünk sok kárt egymásban!

Utolsó kommentek


Kacatvilág nagyobb térképen való megjelenítése

web tracker

2007.02.19. 20:37 bcyke blogberlo, aki ott sem volt

ön dönt: gyereket szül vagy munkát keres

Blogteren akadt meg szemem Összetett vezérblogjának egy során:

" Az önéletrajzomba már régen nem írom bele, hogy szültem két gyereket, mert így legalább egyszer megkérdezik ki vagyok."

Ezen a csúnyaságon már méláztam én is, habár érintett nem vagyok, de azért bele ütötték a szöget a fejembe a szokásos tudathasadásos céges cenk dumák, amiket többnyire a nagy és deklarált, és még jól látható helyekre ki is aggatott cégfilozófiák tartalmaznak, meg a reklámok nyomnak az orcánkban, hogy első helyen mindenkinél az ember, meg még azelőtt is az ember, legyen az munkatárs vagy vásárló, és mindenki a jobb és figyelmesebb világot gyártja itt nekünk le, aminek a közepében a lélek és a társadalmi és a globális felelősség vállalás van a közepében benne, meg az ilyen jó sok tömény hülyeségek, amit az a veszkó, hogy magukról, hogy ők ilyenek, még el is hisznek.

Aztán ennek jegyében rögtön és kapásból gyereked ne is legyen, sem jelenleg, sem pedig még ne is tervezz a belátható közeli és távoli jövőben, mert az elég erősen csökkenti az amúgy is elég erősen alacsony rabszolga értékedet.

Közben meg reklámjaikban tolják alád a cuccaikat hegyekbe, ringatva bele a családi békédbe, meg érzelmileg a gyerekeden keresztül begyengítve húzva ki a beleidet.

De ha ilyen alapon nem nagyon szipkázzák fel az anya pozíciójú munkára jelentkezőket, akkor hogyan lesz azoknak zséjük, hogy szórják el a másik ugyan ilyen módon tolakodó munkaadónál, meg vissza?

Jó, nem egyszerű a munkaerőt sem összerakni tulajdonosi szemlélettel, hogy az patent a legjobb legyen minden szempontból, és nem is biztos, hogy ebben ők a sárosak minden esetben, de valahogy akkor is olyan hülyén jön ez ki a nagy dumák mögött, hogy ez ennyire kritérium és kizáró tényező.

Nem ez a fő mondandója postnak, de valahogy engem ez fogott le.

Kommentekből amúgy az egész problémakört érintőleg jönnek fel érdekesek.

Talán legfőbbképp azt lehet erről az egészről ilyen röviden és nagyon egyszerűen gondolni, hogy valóban az embert magát kéne pakolni a központba és szkenelni be, mert mindentől független jobban kihajthatja a lelkét és kiteheti a belét úgy összesítve még a "gyerek hátrányával" együtt is, mint egy HR szempontból ilyen "kockázatokkal nem rendelkező munkaerő.

Sőt ha azt veszem, akkor szerintem még a nem is emberséges ember, mert ez ugye üzlet, hanem a halál dörzsölt rabszolgatartó és vérszívó vadkapitalista, mint egy igazán szemét maffiózó, egy ilyen ember lehetőséghez juttatásával olyan plusz értékhez juthat kisujját sem mozdítva, hanem magát csak a hülye környezetre hagyva, ami jóval több motivációt adhat, mint egy több szempontból előnyösnek tűnő fiatal lötyögése.

Csak mondjuk ehhez okosan kéne tudni valóban magát az embert látni.

 

8 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://kacatvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr8438056

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

az a baj, veletek, proletárokkal, hogy mindig csak a saját elkúrt szemszögetekből látjátok a világot, már amennyit egyáltalán

ahelyett, hogy megpróbálnám elmagyarázni, megkérdem: melyik csaj kell, a 18 éves, vagy a 30+, 3 gyerekkel?

mielőtt leugattok: nem miattam van így, és én is sajnálom
Na, most mindjárt körbekapálom magam! Vagy viszem a saját kis elkúrt szemléletemet ki Ausztráliába, mert ott nem minősülök gyerekgyárnak és htb tehénnek, mert vagyok olyan büdös prózai bunkó, hogy gyereket akarok szülni. Nem a fénymásolótól negyven évesen, mert itt csak addigra jutok el odáig, hogy normálisan, filléreskedés nélkül fel tudjam nevelni! Meg talán nem néznek rám úgy, mint egy korlátolt, petefészekkel gondolkodó üreginyúlra, ha egynél több gyereket látnak körülöttem. Önző, elkúrt szemléletem van? Sajnálod? Lesajnálod! Szalicilt kéne a fejemre szórni, hogy ne öregedjek 30-40 éves matuzsálemi vén banyává? Az ember, úgy tűnik, egy korosztály alatt "kisanyám", aztán egyszercsak "te klimaxos vén nyanya" lesz. Ettől néha még azom is tele van, ami nincs is!!
Na Bcyke, ezzel a témával engem mindig fel lehet zaklatni:-)
Aggódom is rendesen, és halasztgatom is a szülést, és biztos vagyok benne, hogy teljesen más megítélésem lesz a piacon, a szakmámban, ha lesz 1-2 gyerekem. Sajnos, az is igaz, hogy ha kiderül, hogy terhes vagyok, máris elkezdenek a helyemre keresni egy új szakembert, még akkor is, ha én úgy képzelem, végig dolgoznék, és utána is félig otthonról, félig bejárkálva vinném tovább az ügyeket. valószínűleg el kell felejtenem...
Az sem véletlen, hogy amikor a kolléganőm az első babáját várta, hónapokig próbáltuk takargatni a hasát....Mert ha "idő előtt kiderül", és esetleg mégsem maradna meg a baba, akkor is keresnek majd helyette új embert, mert beletartozik a "gyereket akar" táborba, akik pedig veszélyeztetik a cégvezetést, tulajsonost......
Így én hirdetem, hogy még jó pár évig nem vállalok gyereket, biztos, ami biztos.
Én imádom a gyerekeket, és lassan szeretnék is, de attól még nem szeretnék teljesen megváltozni, és ugyanolyan jó szakember maradok, mint most (már elnézést, nem azt mondtam, hogy a legjobb, csak annyit, hogy jó), akkor mi a probléma?????
Viszont, amióta a párom cégvezető lett, máris másként látja a dolgokat. Megérti a mi szempontunkat, de ő sem örül, amikor egy egyébként tökéletesen dolgozó kolléganője minden másnap elrohan a gyerekért, minden hónapban egy hetet otthon van vele valami betegséggel, stb.....
De tény, amikor állás megbeszélésen voltam, az első kérdések között volt, hogy férjnél vagyok -e, és mikor akarok szülni. A főnököm szerint a mai világban a jó nők 35-40 előtt nem szülnek.....hm
Én nem ugatlak le egyáltalán, mert szerintem bizonyos szempontból pont egy a helyzet megoldhatatlanságának meg gusztustalanságának szóló cinikus kimoderáló stuff van kommentedben!:)Mint ha villantottam volna ern0, de ha nem eléggé, akkor bocs, és még akkor itten megpakolom még egyszer, hogy biza itt azért szempont van jóval több is, nem csak ez az említett egy, és hogy pont azért gondolkodtató egész el, mert ilyen összetett pro és kontra, meg hogy úgy az egész képmutató kalamajkába csavarva meleg ez a pite, és az itt a lényeg.
Ha már a rabszolgatartásra szavaz a kedves munkaadó, hát szíve (tulajdonosi döntése) és joga (? azé ahogy erősödik itt ez a terület, az érdekek képviselete, meg a civilek kurázsija, azért majd jó pár év múlva megnézném én eztet, hogy mennyire!), de akkor meg nem szép ha a keresztény törődést hazudja zászlajára!
Amúgy meg a 18 és a 30+ három gyerekkel közül én simán azt választom aki jobban megfog, elvarázsol, levesz a lábamról, tehát nem eleve olyan default hátrány a kor, hogy meg se nézem mi van abban az idősebb 30+ és gyerekekben benne, mert ha olyan a 18, akkor bíz kenyőcsözhetem a hajamra a liblinget!:)
na de itt nem szerelemről van szó (nekem is inkább a 30+), hanem hogy lelapátolja-ea napi 30 vagon szenet, vagy szalad a bölcsibe

a te zsebedre megy a kérdés, kedves munkáltató
Vágom én eztet Ern0!
Pengettem én is eztet az aspektet, hogy másik oldalról, már mint a zsugát osztó munkáltatóéról sem egyszerű a képlet.
De az akkor is hülyén veszi ki magát, és erősen képmutatás, hogy leszívható vérű szénlapátoló trógerrabszolgák kellenek, miközben meg minden szinten nyomom az ember és család központúságot a társadalmi felelősségvállalással karöltve.
Csodálkozunk, hogy csökken a népesség...Az általam olasott becslések szerint 2050-re a 8,5 millióan leszünk, pesszimisták szerint csupán 7 millióan. (forrás:index). Nyilván nem csak ez az egyetlen oka, de pl. a környezetemben sokan 30 éves koruk után vállalnak gyereket, és akkor is csak egy van betervezve, mert vissza kell állni a munkába, meg nem tartják valószínűnekl, hogy egynél több csemetét biztonsággal fel tudnak majd nevelni.
A mostani rendszer nem kedvez sem a munkáltatónak, sem a munkavállalónak.
A cégtulajdonosok rettegnek a szülés előtt álló fiatal nőktől, ill. a kisgyermekesektől. Mikor meg már nagyobb lesz a gyerekem, öregek leszek....A nők meg trükköznek, titkolják, hogy lassan szülni szeretnének, és csak azért is váltanak új munkahelyet, hogy magasabb legyen az alap bér, és előnyösebb legyen a gyes, "jobb helyről" tudjanak elmenni szülni, majd a gyerek 3 éves koráig ki sem lehet őket rugni. Addigra meg talán teherbe is esik a másodikkal, ha egyáltalán vállal még egyet, és indul az újabb 3 éve....
Hallottam olyan bankról, ahol az ismerősöm dolgozott, hogy mikor terhes lesz egy alkalmazott, felajánlanak neki egy nagyobb összeget a felmondásáért cserébe, hogy ne maradjón állományba évekig...
Szóval, ahogy elnézem, úgy 30-35 éves koromig hajthatok, akkor vagyok "értékes" a munkaerő piacon, aztán lehúzhatom a redőnyt, mint "veszélyes-kisgyerekes-majdan kiöregedett nő"....
Ja, Piros, ez is egy olyan jó már össze meg vissza gubancos cucc, amiben azt sem tudják már a résztvevők, hogy ki és kivel, melyik csapatban focizik, meg ki volt előbb a szemét, és lett utána a másik rá reakcióból ügyeskedő, meg csak a saját érdekeit néző.
Gyanítom ez úgy globál alakult így úgy mindennel együtt, meg az újakkal és a régiekkel pakolva.
Fősodor, hogy se Isten, se ember, csak ma van és én, kajak partikulárisan, én eleve úgy álok hozzád, hogy te lenyúlol engem és kummantól, te meg eleve úgy hozzám, hogy én ilyen paraszt vagyok, aki eleve így áll hozzád.
Aztán hömpölyög egész mint a hólabda, mindenki szerepe adta egyre olyanabb mi az virtuálisan reá lett a szitu által osztva, aztán így már legálissá és jogossá is válik az egész őrület, mert tényleg körmére kell nézni mindenkinek, meg ezért érdekeit kell védenie mindenkinek, mert bármikor vágják el a torkát és utcára vele izibe.
Közben azért még is ott van, hogy az embert magát, meg a konkrétat keveseknek van tehetsége látni és patent leszűrni, ezért gyökerek úgy is azt szédelegnek meg ámokfutnak munkavállalóilag amit csak akarnak, és jó sok károkat okoznak, már azzal is eleve, hogy hasznot nem, aki meg lelkiismeretes és rendes, azon csattanhat a munkáltató vizslató szigora meg összes paranoiás népnyúzó önvédekező hülyesége.
süti beállítások módosítása